هشدار دادستان کل کشور نسبت به اظهارات بی‌مبنا درباره فرایند و نتایج انتخابات محمد مخبر و رییس جمهور چین دیدار کردند اطلاعیه شماره ۷ ستاد انتخابات کشور | تصویر برداری از آرا ممنوع است تاکید وزیر خارجه هند بر اهمیت مبارزه با تروریسم برای کشورهای عضو شانگهای شهباز شریف در شانگهای: خطرات تروریستی از افغانستان نگرانی جدی ما است مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سبزوار معارفه شد (۱۴ تیر) اطلاعیه شماره ۶ ستاد انتخابات کشور | کارت نمایندگان نامزد‌ها برای حضور در شعب اخذ رای فردا (۱۵ تیر) هم معتبر است جدیدترین نظرسنجی ایسپا در مرحله دوم ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ منتشر شد کسب رتبه چهارم خراسان‌رضوی در میزان مشارکت در انتخابات| شائبه دخالت هیئت اجرایی در انتخابات را قاطعانه رد می‌کنم + فیلم آیت‌الله علم الهدی: استمراردهنده خدمات شهید رئیسی، نامزد اصلح است + فیلم سرلشکر موسوی: مشارکت است که می‌تواند اقتدار ایران را در جهان ارتقا دهد فردای انتخابات یا فردای قیامت رهبران روسیه و چین بر اهمیت نقش سازمان همکاری شانگهای در جهان تاکید کردند در حاشیه اجلاس شانگهای، محمد مخبر با پوتین دیدار کرد + فیلم ایجاد ۱۷۰ هزار اشتغال خالص در استان، دستاورد دولت سیزدهم | ۱۰ درصد آمار مشارکت در انتخابات اخیر، از خراسان‌رضوی بود از هر ۱۰ تَن در غزه، ۹ تن دست‌کم یک‌بار آواره شده‌اند حماس در طرح پیشنهادی رژیم اشغالگر برای آتش‌بس در غزه تغییرات ایجاد کرد چه کسانی می‌توانند در مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری رأی دهند؟
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

هشدار رئیس سازمان مالیاتی به شرکت‌های بورسی| اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به کجا رسید؟

  • کد خبر: ۱۴۹۱۹۶
  • ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
هشدار رئیس سازمان مالیاتی به شرکت‌های بورسی| اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به کجا رسید؟
رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: آن گروه از شرکت‌های بورسی که تا کنون اطلاعات‌شان را ابراز نکرده‌اند، ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده‌شان را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم، جریمه موضوع ماده ۲۲ پایانه‌های فروشگاهی که همان ۱۰ درصد میزان فروش است برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، داوود منظور درباره آخرین وضعیت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان در کشور گفت: در زمینه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی در دو هفته گذشته شتاب خوبی داشته ایم. در حال حاضر حدود ۳۰۰ شرکت بورسی صورتحساب خودشان را ارسال کرده اند.

وی با بیان اینکه صورتحساب‌ها از طریق شرکت‌های بورسی از زمان اعلام فراخوان، به دست سازمان مالیاتی رسیده است، گفت: از این رو بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان مالیات بر ارزش افزوده در این بخش ابراز شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه برای حدود ۳۵ هزار شرکت به عنوان خریدار کالای بورسی صورتحساب صادر شده است، گفت: ما عملاً اطلاعات مربوط به خریداران این کالا‌ها را هم دریافت کرده ایم یعنی ما زنجیره کل خرید و فروش را به تدریج شفاف می‌کنیم و در سامانه، اطلاعات آن‌ها را به دست می‌آوریم.

منظور با بیان اینکه در زمینه شرکت‌های دولتی اخیراً فراخوان شده است، گفت: این شرکت‌ها از تاریخ یکم دی ماه آمده و کار را شروع کرده اند و ما با این شرکت‌ها جلساتی داشته ایم و موارد را توجیه می‌کنیم، همچنین دستورالعمل‌ها به آن‌ها آموزش داده می‌شود لذا آن‌ها می‌بایست نرم افزار‌های حسابداری خود را متناسب با دستورالعمل سازمان تنظیم کنند تا بتوانند در قالبی که ما می‌خواهیم صورتحساب‌ها را ارسال کنند. کسانی که فراخوان می‌شوند و صورتحساب ارسال نمی‌کنند،۱۰ درصد میزان فروشی که انجام می‌دهند، مشمول جریمه می‌شود و این جریمه‌ها قطعاً قابل توجه است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه اظهارنامه ارزش افزوده سه ماهه سوم سال ۱۴۰۱ دریافت و بارگذاری شده است، گفت: همچنین ما در این بخش اداراتمان را مکلف کرده ایم که تا آخر بهمن ما رسیدگی به اظهارنامه‌های شرکت‌های بورسی را انجام دهند. آن گروه از شرکت‌های بورسی که تا کنون اطلاعاتشان را ابراز نکرده اند، ضمن اینکه مالیات بر ارزش افزوده شان را مورد رسیدگی قرار می‌دهیم، جریمه موضوع ماده ۲۲ پایانه‌های فروشگاهی که همان ۱۰ درصد میزان فروش است برای آن‌ها اعمال خواهد شد.

منظور تاکید کرد: به تمامی شرکت‌هایی که فراخوان می‌شوند موکدا توصیه می‌کنیم بدون فوت وقت به سامانه وصل شوند و اطلاعات خودشان را ارسال کنند.  بر اساس قانون پایانه‌های فروشگاهی سازمان مالیاتی فقط می‌تواند ۵۰ درصد میزان جریمه را حداکثر مورد بخشودگی قرار دهد، بنابراین شرکت‌هایی که مشمول این موضوع می‌شوند، گرفتار جریمه سنگینی خواهند شد که قابل بخشودگی هم نخواهد بود.

وی تاکید کرد: اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی به خوبی پیش می‌رود لذا ما برای ابتدای سال آینده سایر اشخاص حقوقی را نیز فراخوان کرده ایم در حال حاضر از طریق اداراتمان در سراسر کشور با شرکت‌ها در استان‌ها جلسه می‌گذاریم و آن‌ها را آماده می‌کنیم تا بتوانند از ابتدای سال آینده به سامانه وصل شوند. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->